Niewątpliwą prawdą jest fakt, iż samochód może niekiedy być wizytówką jego właściciela. Warto zatem zadbać nie tylko o techniczną kondycję pojazdu, ale i również o jego stan wizualny. Z poniższego artykułu dowiesz się wszystkiego o polerowaniu lakieru, ponadto znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania odnośnie do car-detailingu.
Polerowanie samochodu — potrzebne narzędzia
Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy to zapewne coś, co pokocha każdy miłośnik motoryzacji. Jeśli chodzi o niezbędne narzędzia do wypolerowania lakieru, Wówczas warto zaopatrzyć się przede wszystkim w główny i najważniejszy element, czyli odpowiednio dobraną pastę polerską. Drugą zaś rzeczą, jaka będzie potrzebna do wykonania renowacji, jest ręczna bądź elektryczna polerka obrotowa lub mimośrodowa. Oczywiście nie należy zapominać o bezpieczeństwie własnym i wyposażyć się także w rękawiczki nitrylowe, które ochronią dłonie przed znajdującymi się w paście polerskiej szkodliwymi dla skóry substancjami.
Pasta polerska — w jakich ilościach i jak to zrobić?
Przed rozpoczęciem polerowania warto zwrócić uwagę na stan lakieru oraz jego grubość za pomocą odpowiedniego miernika. Lakier, który nałożony jest cienką warstwą, można w bardzo łatwy sposób uszkodzić, dlatego w tym przypadku polerka mimośrodowa może okazać się najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę jej delikatność i dokładność podczas pracy. Pad, czy też nakładka z mikrofibry to kolejny element, jaki pozwoli na bezpieczne polerowanie, nie zostawiając przy tym żadnych hologramów i rys na lakierze.
Taka renowacja wymaga dokładności, tylko po to, aby efekty były jak najbardziej zadowalające, dlatego przed przystąpieniem do polerowania należy umyć samochód w jak najbardziej staranny sposób i dodatkowo posłużyć się glinką lakierniczą, która zbiera wszystkie wbite w lakier zanieczyszczenia, dzięki czemu podczas polerki nie będą one stanowić żadnego zagrożenia dla karoserii.
Jeśli chodzi o pastę polerską, wystarczy zupełnie niewielka ilość, gdyż da to doskonałe efekty, a w razie jakichkolwiek niedociągnięć można wówczas je skorygować. W przypadku zbyt obszernego nałożenia pasty, efekty mogą być zaś niezadowalające i nieodwracalne, przy czym lakier ulegnie zniszczeniu.