Wygląd samochodu nie jest najważniejszy, ale dla wielu osób ma istotne znaczenie. To właśnie on w pierwszej kolejności jest wizytówką samochodu. Jednak w trakcie użytkowania na samochodzie powstają rysy i trudne do usunięcia zabrudzenia. W takich sytuacjach konieczna może być korekta lakieru. Wyróżnia się kilka jej rodzajów. Na czym polega 3-etapowa korekta lakieru? I czy zawsze jest potrzebna?
Korekta lakieru krok po kroku
Korekta lakieru pomaga usunąć wszelkie rysy, zadrapania, wypłowienie lakieru, odpryski lub obszary jego zmatowienia. Dzięki temu samochód wygląda jak nowy. Jednak jeżeli chcemy osiągnąć oczekiwane rezultaty, korekta powinna się składać z następujących etapów:
- Dokładne umycie samochodu – w czasie tego kroku samochód lakier zostaje poddany deironizacji i dekontaminacji. Dzięki temu zostają z niego usunięte nawet najgłębiej osadzone zabrudzenia, do których zalicza się lotną rdzę czy drobinki piasku.
- Osuszenie samochodu
- Oględziny powierzchni karoserii – na tym etapie specjalista sprawdza stan lakieru, m.in. jego grubość i stopień uszkodzeń. Jest to bardzo ważna procedura, ponieważ od niej zależy wybór odpowiedniej folii, a także dalszych etapów pracy. Prawidłowo przygotowana ocena pomoże idealnie dopasować metodę do potrzeb karoserii.
- Dobór odpowiednich narzędzi – w trakcie korekty lakieru stosuje się pasty i pady polerskie. Jeżeli zostaną one źle dobrane, to efekty mogą nas rozczarować. Dlatego tak istotny jest poprzedni etap, który pomaga określić rodzaj lakieru i stopień jego uszkodzenia. To właśnie te czynniki mają największy wpływ na wybór odpowiednich past i padów polerskich.
- Proces polerowania – to główny i najbardziej pracochłonny etap korekty lakieru. Najlepsze efekty osiągają profesjonaliści z bogatym doświadczeniem i stosujący prawidłowo dobranych narzędzi. W trakcie polerowania istotna jest również precyzja wykonania.
Na czym polega 3-etapowa korekta lakieru?
Obecnie specjaliści stosują trzy rodzaje korekty lakieru: One-Step (korekta jednoetapowa), 2-etapową i 3-etapową. Ostatnia z nich nazywana jest również pełną i stosuje się ją przy najbardziej wymagających powierzchniach. Pozwala ona usunąć aż 85% uszkodzeń, a samochód po taki zabiegu prezentuje się doskonale w każdym świetle i w każdych warunkach. Jednak wybór odpowiedniej metody należy pozostawić specjalistom z salonu detailingu. Z pomocą odpowiednich lamp sprawdzą kondycję lakieru i stopień jego zniszczenia. Na tej podstawie doradzą, która metoda będzie najlepsza dla naszego samochodu.